ESSENZ MAGNESIUM SPORT

Značka: Essenz
€0
Skladom

Kombinovaný výživový doplnok obsahuje horčík, kofeín (Coffeinum anhydricum), draslík, taurín a vitamín B12. Horčík a vitamín B12 prispievajú k zníženiu miery únavy a vyčerpania, k normálnej činnosti nervovej sústavy, správnej psychickej činnosti a k správnej látkovej premene dôležitej pre tvorbu energie. Podieľajú sa taktiež na procese delenia buniek. Horčík prispieva k normálnej funkcii svalov, udržaniu zdravých kostí, zubov a k rovnováhe elektrolytov.

Detailné informácie

Podrobný popis

Výhody horčíka

Horčík je nevyhnutný pre množstvo metabolických procesov v tele. Riadi napríklad prenos informácií z nervov do svalov a dostatočný prísun horčíka môže zabrániť napätiu vo svaloch a zvýšiť toleranciu záťaže. Horčík sa tiež podieľa na vývoji kostí, zubov a šliach . Inhibíciou zrážania krvi tiež chráni pred trombózou a infarktom. Horčík je tiež užitočný, pokiaľ ide o zmiernenie kŕčov, podráždenosti alebo kŕčov. Je zodpovedný za asi 300 enzýmových reakcií a nachádza sa všade v tkanive.

 

Ako spoznáte nedostatok horčíka?

Dospelý človek by mal denne skonzumovať 300 až 350 mg horčíka. Počas tehotenstva a dojčenia je nedostatok u žien, osôb s gastrointestinálnymi ťažkosťami , vyšší dopyt je u osôb s ochorením štítnej žľazy alebo prištítnych teliesok. Horčík sa prirodzene nachádza v orechoch, semenách, celozrnných výrobkoch, strukovinách, pivovarských kvasniciach, černiciach , banánoch a zelenej zelenine . Nedostatok môže viesť okrem iného k závratom, chudnutiu a svalovým kŕčom. Nespavosť, podráždenosť, úzkosť, búšenie srdca, zápcha, migrény, vysoký krvný tlak, menštruačné kŕče, ťažkosti s prehĺtaním alebo citlivosť na hluk môžu byť tiež príznakmi nedostatku horčíka. 

 

Príliš veľa horčíka nie je skutočne možné

Nadbytočného množstva horčíka z potravy sa vlastne netreba báť, pretože telo jednoducho nadbytočný horčík opäť vylučuje. Možný nedostatok horčíka je však rozšíreným javom . Jedným z dôvodov je nesprávna výživa. Pretože veľa ľudí sa živí priemyselne spracovanými a rafinovanými potravinami, ktoré väčšinou neobsahujú horčík. Vyššie uvedené orechy, semená, celozrnné produkty sa konzumujú málo. Mali by ste tiež obmedziť konzumáciu kávy, koly, soli, cukru a alkoholu. Diéty s vysokým obsahom tukov a bielkovín, ako aj diéty na chudnutie vedú tiež k vyššej potrebe horčíka. 

 

Draslík

Draslík ovplyvňuje metabolizmus sacharidov a bielkovín, ako aj nervové a svalové funkcie. Tiež reguluje vodnú rovnováhu buniek a podieľa sa na riadení acidobázickej rovnováhy. Ako súčasť tráviacich štiav sa podieľa aj na trávení. Denne by ste mali skonzumovať 3 až 4 g draslíka. Dobrými prírodnými zdrojmi draslíka sú kvasnice, sušené ovocie, strukoviny, pšeničné otruby, orechy a semená alebo bylinky, zelenina, huby, zemiaky, mäso, ryby, ovocie alebo zrná. Nedostatok draslíka sa prejavuje zápchou, svalovou dysfunkciou, ktorá ovplyvňuje aj srdcový sval, a poklesom krvného tlaku.

 

Metylkobalamín : Bioaktívny vitamín B12

Metylkobalamín a adenozylkobalamín patria medzi metabolicky aktívne formy vitamínu B12. To znamená, že telo môže tieto dve varianty využiť priamo v rôznych metabolických procesoch. Ostatné formy B12 (napríklad kyanokobalamín) sa preto v tele tiež premieňajú na metylkobalamín (alebo adenozylkobalamín ). 

Okrem metylkobalamínu (aktívny v bunkovej plazme) a adenosylkobalamínu (aktívny v mitochondriách),  človek okrem iného pozná aj hydroxokobalamín . Toto detoxikuje organizmus a je produkované baktériami.

Telo má schopnosť ukladať v pečeni množstvo methylcobalaminu ktoré presahuje dennú dávku.

Dodatočné parametre

Kategória: DOPLNKY VÝŽIVY
Účinky / vhodné na: Vitamíny a minerály

Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.

Pridať komentár
Nevypĺňajte toto pole: