ESSENZ MAGNESIUM FORTE

BEZ LEPKU VEGAN FRIENDLY BEZ LAKTÓZY
Značka: Essenz
€0
Skladom

Kombinovaný výživový doplnok obsahuje horčík, vitamín E a B1 (tiamín). Horčík a vitamín B1 prispievajú k správnemu fungovaniu nervového systému a správnej látkovej premene dôležitej pre tvorbu energie. Horčík prispieva k normálnej funkcii svalov, psychickej činnosti, normálnemu stavu kostí, zubov, k zníženiu miery vyčerpania a únavy, správnemu fungovaniu svalov a k rovnováhe elektrolytov. Podieľa sa taktiež na procese delenia buniek. Vitamín E prispieva k ochrane buniek pred oxidatívnym stresom.

Detailné informácie

Podrobný popis

Výhody horčíka

Horčík je nevyhnutný pre množstvo metabolických procesov v tele. Riadi napríklad prenos informácií z nervov do svalov a dostatočný prísun horčíka môže zabrániť napätiu vo svaloch a zvýšiť toleranciu záťaže. Horčík sa tiež podieľa na vývoji kostí, zubov a šliach . Inhibíciou zrážania krvi tiež chráni pred trombózou a infarktom. Horčík je tiež užitočný, pokiaľ ide o zmiernenie kŕčov, podráždenosti alebo kŕčov. Je zodpovedný za asi 300 enzýmových reakcií a nachádza sa všade v tkanive. 

 

Ako spoznáte nedostatok horčíka?

Dospelý človek by mal denne skonzumovať 300 až 350 mg horčíka. Počas tehotenstva a dojčenia je nedostatok u žien, osôb s gastrointestinálnymi ťažkosťami , vyšší dopyt je u osôb s ochorením štítnej žľazy alebo prištítnych teliesok. Horčík sa prirodzene nachádza v orechoch, semenách, celozrnných výrobkoch, strukovinách, pivovarských kvasniciach, černiciach , banánoch a zelenej zelenine . Nedostatok môže viesť okrem iného k závratom, chudnutiu a svalovým kŕčom. Nespavosť, podráždenosť, úzkosť, búšenie srdca, zápcha, migrény, vysoký krvný tlak, menštruačné kŕče, ťažkosti s prehĺtaním alebo citlivosť na hluk môžu byť tiež príznakmi nedostatku horčíka. 

 

Príliš veľa horčíka nie je skutočne možné

Nadbytočného množstva horčíka z potravy sa vlastne netreba báť, pretože telo jednoducho nadbytočný horčík opäť vylučuje. Možný nedostatok horčíka je však rozšíreným javom . Jedným z dôvodov je nesprávna výživa. Pretože veľa ľudí sa živí priemyselne spracovanými a rafinovanými potravinami, ktoré väčšinou neobsahujú horčík. Vyššie uvedené orechy, semená, celozrnné produkty sa konzumujú málo. Mali by ste tiež obmedziť konzumáciu kávy, koly, soli, cukru a alkoholu. Diéty s vysokým obsahom tukov a bielkovín, ako aj diéty na chudnutie vedú tiež k vyššej potrebe horčíka. 

 

Vitamín E - silný antioxidant

Vďaka svojim dlho známym vlastnostiam ochrany buniek je vitamín E obsiahnutý v obzvlášť veľkom množstve produktov proti starnutiu . Vitamín E môže chrániť DNA, bielkoviny a lipidy v tele pred oxidačným poškodením. Vitamín E chráni naše telo a jeho štruktúry pred škodlivými účinkami voľných radikálov a preto sa starnutie buniek spomaľuje.

 

Vitamín B1 je super sila pre naše nervy. Prispieva k výrobe energie z potravy a je nevyhnutný pre udržanie fungovania nervového systému. Denná potreba rastie s konzumáciou uhľohydrátov a alkoholu, zatiaľ čo sa znižuje pri strave s vysokým obsahom tukov. Nachádza sa hlavne v droždí, obilninách, zelenine, zemiakoch a vnútornostiach. Príznaky nedostatku sa prejavujú neurologickými poruchami, srdcovou slabosťou a úbytkom svalov, ako aj zhoršením pamäti.

Dodatočné parametre

Kategória: DOPLNKY VÝŽIVY
Účinky / vhodné na: Vitamíny a minerály

Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.

Pridať komentár
Nevypĺňajte toto pole: