Quinoa 100g Neo Nutrition

BEZ LEPKU VEGAN FRIENDLY BEZ LAKTÓZY
Značka: Neo Nutrition
€0,01
Momentálne nedostupné

Quinoa pochádza z Južnej Ameriky, kde je považovaná za jednu zo základných zložiek stravy už od čias Inkov. V posledných rokoch je čoraz populárnejšou aj v Európe, najmä vďaka lepším informáciám o jej nutričných a zdravotných výhodách

Detailné informácie

Podrobný popis

Kvalitné sacharidy, bez gluténu, nízky GI.

Predstavuje ideálnu alternatívu k našim bežným zdrojom uhľohydrátov. Quinoa je výborným zdrojom sacharidov s nízkym glykemickým indexom, ktoré Vám energiu dodávajú postupne. Okrem toho obsahuje množstvo vitamínov, minerálov, bielkovín a vlákniny a je prirodzene bezlepková (neobsahuje glutén). Zaradiť quinou do jedálnička je naozaj jednoduché, môžete ňou aj priamo nahradiť ryžu. Stačí opláchnuť, do hrnca pridať dva hrnčeky vody, jeden hrnček quinoa a variť 15-20 minút.

Quinoa je plná nutrientov. Obsahuje pomalšie stráviteľné sacharidy, bielkoviny a pomerne málo tuku (obsahuje aj malé množstvo Omega-3 mastných kyselín). Je plná minerálov a vitamínov. Najviac sú zastúpené mangán, horčík (magnézium), fosfor, kyselina listová, meď, železo, zinok, draslík a vitamíny skupiny B. Okrem toho quinoa obsahuje aj vápnik a vitamín E.

Vysoký obsah vlákniny je ďalšou výhodou tohto superjedla. Quinoa obsahuje omnoho väčšie množstvo vlákniny ako bežne používané obilniny, či ryža. Pri analýze rôznych druhov sa zistilo, že quinoa môže obsahovať 10-16g vlákniny na 100g suroviny. Tento obsah je tvorený rozpustnou aj nerozpustnou vlákninou.

Quinoa je používaná hlavne ako zdroj sacharidov, no obsahuje až 14% bielkovín. Štandardne rastlinné zdroje bielkovín nie sú považované za kompletné, keďže neobsahujú všetky esenciálne aminokyseliny. V tomto je quinoa výnimkou a má v sebe všetky esenciálne aminokyseliny potrebné pre ľudské telo.

Bioaktívne flavonoidy má v sebe quinoa bohato zastúpené. Konkrétne ide o Quercetin a Kaempferol. Tieto fungujú ako antioxidanty a znižujú oxidačný stres, čo má pozitívny efekt na zdravie.

Quinoa vám môže pomôcť pri chudnutí. Na to, aby sme chudli, je potrebné prijať menej kalórií, než vydáme. Vyšší obsah bielkovín môže zvýšiť metabolizmus a zároveň znížiť apetít. Vysoký obsah vlákniny zvyšuje pocit sýtosti, vďaka čomu v konečnom dôsledku zjeme menej. Podobne pomôže aj nízky glykemický index.

Quinoa je zdrojom komplexných sacharidov. Môžete ju použiť ako prílohu k jedlám (napr. namiesto ryže) alebo konzumovať samostatne.

  • Odporúčaná odmerka 70ml
  • 1 dávka (50g) = 1 zarovn. odmerka 70ml
  • 1 zarovn. odmerka 70ml ≈ 50g

Zloženie: Quinoa (Chenopodium quinoa), bez prídavných látok.

Použitie:Použite ako náhradu ryže, ako prílohu, alebo zamiešajte do jedla. Varte v pomere 1 (quinoa) ku 2 (voda) cca 15 minút.

Skladovanie: Skladujte mimo dosahu malých detí, v suchu, tme a pri teplotách 5-25°C. Nevystavujte mrazu a vlhkosti.

Upozornenie: Výživové doplnky sa nesmú používať ako náhrada rozmanitej stravy. Nie je určený pre deti do 3 rokov, tehotné a dojčiace ženy. Ustanovená odporúčaná denná dávka sa nesmie presiahnuť.

Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.

Pridať komentár
Nevypĺňajte toto pole: