ESSENZ ZINKPICOLINAT (pre zdravú pokožku, vlasy a nechty)

BEZ LEPKU VEGAN FRIENDLY BEZ LAKTÓZY
Značka: Essenz
€0
Skladom

Výživový doplnok s obsahom stopového prvku zinku ( glukonan zinočnatý, pikolinát zinočnatý) prispieva k správnej kognitívnej funkcii, syntéze DNA, plodnosti a správnej reprodukčnej funkcii, udržaniu zdravých kostí, vlasov, nechtov, pokožky a zraku, udržaniu normálnej hladiny testosterónu v krvi a k správnemu fungovaniu imunitného systému.

Detailné informácie

Podrobný popis

Ako nevyhnutný stopový prvok reguluje všestranný zinok niektoré z najdôležitejších procesov v tele. Okrem iného prispieva k dobre fungujúcemu imunitnému systému, preberá dôležité úlohy v metabolizme bielkovín, sacharidov a tukov a podporuje rast zdravých vlasov, pokožky a nechtov.

 

Mnoho životne dôležitých enzýmov obsahuje zinok alebo je zinkom aktivovaných. Zdravé telo zvyčajne obsahuje 2 až 4 g zinku. Naše telo si môže tento zinok uchovávať iba krátkodobo. Preto je dôležité mať vyváženú stravu alebo vhodné doplnky výživy.

Bohužiaľ, nedostatok zinku je v priemyselných krajinách stále veľmi rozšírený. Dôvodom sú väčšinou nevyvážené stravovacie návyky, priemyselné spracovanie našich potravín alebo špeciálne formy výživy. Postihnuté sú najmä ľudia vo fázach prechodu alebo rastu a osobitných životných plánov, ako sú kojenci, mladí ľudia v raste, seniori a športovci. Veľa zinku sa vylučuje potením a močením, najmä pri cvičení - ako aktívny človek by ste preto mali zabezpečiť dobrý a stály prísun zinku prostredníctvom potravy. Dobrými prírodnými zdrojmi zinku sú pšeničné otruby, droždie, syry, vajcia, obilie, strukoviny, mäso a mäsové výrobky, mušle a kraby, cestoviny, orechy, jadrá a semená. 

 

To sa môže stať pri nedostatku zinku

Stres a / alebo súčasná podvýživa môžu viesť k nedostatku zinku. Nedostatok vedie k strate chuti do jedla, poruchy bielkovín, tukov a metabolizmus cukrov, to môže spôsobiť stratu vlasov, šupinatej kože, lámavé nechty, zlé hojenie rán, a tiež viesť k poruchám chuti a vône. Velká únava a problémy so sústredením môžu byť tiež známkami nedostatku zinku. Všeobecne povedané, nedostatok zinku môže spomaliť váš metabolizmus a oslabiť imunitný systém. 

 

Zinok ovplyvňuje metabolizmus bielkovín, sacharidov a tukov . Riadi produkciu inzulínu a podieľa sa tiež na skladovaní inzulínu. Ľudia s cukrovkou alebo artériosklerózou majú vyššiu potrebu zinku.

 

Zinok je tiež známy pre svoju úlohu v obranyschopnosti tela. Dostatočný prísun tohto stopového prvku je preto obzvlášť dôležitý v chladnom období. Často človek rozpozná nedostatok zinku podľa toho, že má v tomto ročnom období v chladnom období silnejšie prechladnutie ako zvyčajne. Zinok je možné užiť preventívne, ale aj na liečbu prechladnutia, ktoré už prepuklo . Existujú experimenty, ktoré ukazujú, že prepuknutie nachladnutia je pri užívaní vysokej dávky zinku (120 mg / deň) podstatne kratšie, ak ho začnete užívať pri prvých príznakoch. V súčasnosti sa skúma, že zinok môže nielen spomaliť replikáciu vírusov, ale aj posilniť imunitnú odpoveď tela.

 

Odporúčaný príjem zinku je 10 - 40 mg denne. 

 

Dôležité upozornenie:

Zinok sa za žiadnych okolností nesmie užívať dlhodobo vo vysokých dávkach, inak by sa zhoršila absorpcia ďalších dôležitých minerálov, ako je železo, meď alebo vápnik. Trvalý zvýšený príjem zinku môže tiež viesť k poruchám tvorby krvi.

Dodatočné parametre

Kategória: DOPLNKY VÝŽIVY
Účinky / vhodné na: Vitamíny a minerály

Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.

Pridať komentár
Nevypĺňajte toto pole: