ESSENZ POWER FÜR DEN TAG (energia na celý deň)

BEZ LEPKU VEGAN FRIENDLY BEZ LAKTÓZY
Značka: Essenz
€0
Skladom

Kombinovaný výživový doplnok je zmesou navzájom sa doplňujúcich vitamínov, minerálov,  a stopových prvkov, vhodných v období nadmerného namáhania a stresu. Navyše obsahuje extrakt z koreňa rozchodnice ružovej (Rhodiola rosea). 

Horčík, tiamín (B1), riboflavín (B2), niacín (B3), pyridoxín (B6) prispievajú k správnej látkovej premene dôležitej pre tvorbu energie, k zníženiu miery vyčerpania a únavy, k správnemu fungovaniu nervového systému a funkcii psychiky. 

Zinok prispieva k správnemu fungovaniu imunitného systému, k správnej kognitívnej funkcii a k ochrane buniek pred oxidatívnym stresom. Kyselina pantoténová (B5) prispieva k zdravej duševnej výkonnosti. 

Detailné informácie

Podrobný popis

Rhodiola alebo koreň ruže 

Rhodiola , tiež známa ako ružový koreň , je horská rastlina, ktorá patrí do čeľade hrubolistých. Rastie na neúrodných pôdach v horských oblastiach Európy, Ázie a Severnej Ameriky až do výšky 4 500 m. Z hľuzy rhodiola rosea vyrastajú až 70 cm vysoké stonky s modrozelenými, dužinatými listami. Koreň ruže kvitne od mája do augusta jasne žltou, žltozelenou a červenou farbou. V ľudovom liečiteľstve v Rusku a krajinách Škandinávie sa rhodiola odporúča na všeobecné posilnenie už mnoho storočí. Bola to tiež rhodiola použitá na lepšie zrážanie krvi. 

 

Koreň ruže pomáha pri záťaži pri skúškach a podporuje koncentráciu

Až donedávna bol pre nás ružový koreň relatívne neznámy. Iba nedávna štúdia preukázala, že študenti, ktorí v priebehu prípravnej fázy na skúšky pravidelne užívali Rhodiolu  boli úspešnejší v testovaní. Usudzuje sa, že efektívny extrakt z Rhodioly podporuje koncentráciu a zvyšuje myslenie a kapacitu pamäte významne. 

Tieto zložky upravujú hodonty neurotransmitterov v mozgu. Okrem iného sa používajú na spracovanie informácií a ich uloženie v mozgu. Rhodiola obsahuje rôzne antioxidačné látky, ktoré chránia mozgové bunky pred škodlivými účinkami voľných radikálov a zlepšujú energetický metabolizmus buniek. Rhodiola tak pomáha zostať aktívnym a produktívnym napriek stresu v každodennom živote.

 

Magnézium pomáha pri strese, nepokoji a fyzickej námahe

Horčík sa podieľa okrem iného na stavbe kostí, zubov a šliach . Je tiež dôležitý pre prenos informácií z nervov do svalov. Aj keď sa nadbytočného množstva horčíka ťažko obávať, nedostatok vedie k závratom, ospalosti, chudnutiu a svalovým kŕčom.

 

Zinok aktivuje životne dôležité enzýmy

Zinok plní v tele veľa rôznych funkcií. Zohráva kľúčovú úlohu v metabolizme cukrov , tukov a bielkovín a podieľa sa na vývoji genetického materiálu a raste buniek . Aj imunitný systém a mnohé hormóny potrebujú zinok pre svoju funkciu. Zinok je tiež jedným z najdôležitejších stopových prvkov, pretože riadi produkciu inzulínu. Zinok tiež stabilizuje bunkovú membránu a urýchľuje hojenie rán.

Stres a / alebo súčasná podvýživa môžu viesť k nedostatku zinku. To vedie k strate chuti do jedla, poruchy bielkovín, tukov a sacharidov metabolizmu, môže spôsobiť stratu vlasov, šupinatej kože, zlé hojenie rán, a tiež k narušeniu chuti a vône vnímanie.

Odporúčaný príjem zinku je 10 mg denne. Trvalé zvyšovanie príjmu zinku môže viesť k nedostatku medi a poruchám krvotvorby. 

 

Niacín a vitamíny skupiny B pre viac energie

Niacín, tiež nazývaný vitamín B3, sa používa na bolesti hlavy, poruchy spánku, zmätenosť a poruchy krvného obehu spôsobené artériosklerózou. Naše telo dokáže vyrobiť malé množstvo samotného niacínu z aminokyseliny L-tryptofán. Musí však byť k dispozícii dostatok vitamínov B2, B6 a kyseliny listovej. L-tryptofán je tiež základným stavebným kameňom pre hormón šťastia serotonín. Ak sa teda dodá príliš málo niacínu, na výrobu niacínu sa použije viac L-tryptofánu, čo je na úkor produkcie serotonínu. 

Niacín sa tiež v krvi premieňa na koenzýmy NAD a NADP, ktoré riadia produkciu a prísun energie v metabolizme. Niacín tiež zaisťuje opravu poškodenej genetickej informácie. Zabezpečuje funkčnosť nervového systému a gastrointestinálneho traktu. Niacín ďalej zabraňuje zhlukovaniu červených krviniek, a tým udržuje kyslíkovú kapacitu krvi. Odporúča sa denný príjem 15 až 18 mg. Nedostatok niacínu môže vyvolať úzkosť, podráždenosť, bolesti hlavy, nespavosť a depresie.

Dodatočné parametre

Kategória: DOPLNKY VÝŽIVY
Účinky / vhodné na: Energia na celý deň, koncentrácia a stres

Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.

Pridať komentár
Nevypĺňajte toto pole: